Trivselproffs med känsla för det lilla extra
18 augusti 2025
Lediga jobb, Nyheter

Vi söker mångsidig stjärna till teamet på Housekeeping
Nu söker vi en noggrann och engagerad kollega till teamet på Housekeeping – en lagspelare med känsla för service, kvalitet och arbetsglädje!
Som en del av teamet är din huvudsakliga uppgift att se till att våra konferensrum, allmänna utrymmen, hotellrum och personalytor är inbjudande, välstädade och välkomnande – varje dag.
Men jobbet slutar inte där. Ibland innebär det också att måla en vägg, plantera blommor, laga något som gått sönder eller ge en konferenslokal lite extra omsorg inför ett event. Hos oss gör vi det som behövs för att både gäster och kollegor ska trivas!
Arbetet är fysiskt och till stor del självständigt, men du är alltid en viktig del av teamet. Vi stöttar varandra, tar ansvar – och har roligt på vägen.
Dina arbetsuppgifter:
- Städning av konferensrum, gemensamma utrymmen och hotellrum
- Påfyllning av förbrukningsmaterial
- Enklare underhåll och fix, måla, plantera, laga småsaker
- Förbereda lokaler inför event och ankomster
- Bidra till gästernas trivsel genom ett gott värdskap
- Samarbeta med övriga avdelningar för att skapa en smidig helhet
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av hotellstädning eller liknande servicearbete (meriterande men inte ett krav)
- Är noggrann, effektiv och har öga för detaljer
- Tar ansvar och hugger i där det behövs
- Har god samarbetsförmåga och trivs i ett team
- Är flexibel och anpassar dig till förändringar
- Talar svenska (eller engelska) och kan följa instruktioner
Vi erbjuder dig:
- Ett varmt och engagerat team
- En arbetsmiljö som präglas av kvalitet, hållbarhet och arbetsglädje
- Omväxlande arbetsdagar i en unik miljö
- En arbetsplats där både verksamhetens och dina möjligheter att växa är viktiga
- Tjänstgöring dagtid, kvällar och helger enligt schema
- Kollektivavtal med pension, försäkringar och schyssta villkor
- Friskvårdsbidrag och träningsmöjligheter
- Tjänsten är på 80-100% i överenskommelse med rätt kandidat
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 15 september. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande, så sök så snart du kan.
Skicka ditt CV och personliga brev till anna.frank@runo.se. Skriv: Housekeeping på ärenderaden.
Du som söker samtycker i samband med din ansökan till att Runö Möten & Events får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.
Runö Möten & Events
Välkommen till vår halvö
Runö Möten & Events är en hotell- och konferensanläggning vackert belägen på en egen halvö i Åkersberga, 3 mil norr om Stockholm. Här finns 220 hotellrum, en eventhall på 800 kvm, ett 30-tal mötesrum, en restaurang och gott om utrymmen för gemenskap – allt omgivet av naturskön skärgårdsmiljö.
Vi ser varje möte, oavsett antal deltagare, som en viktig händelse. Därför sätter vi värdskapet i centrum – i både det lilla samtalet och det stora eventet. Vår familjära känsla trots en stor verksamhet, variationen av arrangemang och den vackra miljön är det våra medarbetare värdesätter mest.

Lediga jobb
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta Anna Frank, Husfru, på tel. 076-140 62 55. På hemsidan kan du läsa mer om vår hotell- och konferensanläggning. Här får du bland annat inblick i vårt hållbarhetsarbete, vårt varierade utbud och dom många möjligheter vi erbjuder våra gäster. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.
Om oss
Lediga jobb
Vilka är vi?
Läs om vår verksamhetsidé och värdegrund som vi vill att du delar. Ideella Föreningen LO:s folkhögskola Runö är huvudman för Runö folkhögskola, Runö Folkhögskola & Utvecklingscentrum och hotell- och konferensanläggningen Runö Möten & Events. Föreningen har sitt säte på en egen halvö utanför Åkersberga, vi har funnits här sedan 1952. Vi är idag totalt ca 60 anställda.
Om oss


